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Strategic Management

Rarely have strategic management issues been more relevant in the executive suite of companies than they are today. As technologies advance at an unpreceded speed and unforeseen events, such as the COVID pandemic, create increasingly volatile market environments, the need for strategic decision making increases. Strategic management provides a stable fundament for sustained competitive advantage. Companies with a clearly defined and effectively executed strategy are not only more successful on the long term, but also perform better and recover faster in crisis situations. But how can companies create a successful strategy? This central question is the focus of the module “Strategic Management”.

  • Sie profitieren von Lehrenden aus Wissenschaft und Praxis
  • Flexible Zeiteinteilung durch Blended-Learning
  • modular, akademisch, praxisnah

Dates / Location / Cost

DateLocation Costs
This course has already started. Future sessions are being planned.

Institution and Location

Institution

AHP – Akademie an der Hochschule Pforzheim, Hochschule Pforzheim

Location

Akademie an der Hochschule Pforzheim
Außenstelle Nagold
Bahnhofstr. 41
72202 Nagold

Online

Target Audience and Prerequisites

Target Audience

Interessierte Berufstätige aus den Bereichen Gestaltung/Design, Technik/Ingenieurswesen sowie Wirtschaft und Wirtschaftsrecht mit Visionen und interdisziplinärem Denken, die sich auf Master-Niveau weiterbilden wollen.

Prerequisites

Berufstätige mit akademischem Erstabschluss sowie Techniker, Meister und Fachwirte (Deutscher Qualifikationsrahmen Niveau 6) mit Visionen und interdisziplinärem Denken.

Admission Documents

Lebenslauf, Nachweis eines Nachweises oder Zeugnisses auf DQS 6 Niveau oder akademischer Abschluss

Content and Learning Objectives

Content

The question of how a firm achieves a sustainable competitive advantage over its competitors while another firm fails to do so lies at the center of strategic management. Why is strategic management of importance to firms? Because research shows that companies with a clearly defined and effectively executed strategy are not only more successful on the long term, but also do perform better and recover faster in crisis situations. Throughout the module, participants will become familiar with various tools, concepts, and analytical frameworks that enhance their ability to define and analyze strategic problems, and to identify sources of competitive advantages from both an industry and firm-level perspective. In more detail, the module discusses the different building blocks of strategic management (i.e. initiating strategies, positioning, strategy formulation, evaluating strategies, and implementing strategies) which can help a firm to generate a competitive advantage.

Programme Details

  • Ganztägige Auftaktveranstaltung (Präsenz) in Nagold zu Beginn des Semesters
  • 6 Onlinephasen inkl. 3-stündiger Mid-Term-Veranstaltung (Videokonferenz)
  • Ganztägige Abschlussveranstaltung (Präsenz) in Nagold zum Ende des Semesters
  • Je nach Modul: Klausur

Learning Objectives

Having completed this course, participants should be able to:

  • Understand the overall concept and key components of strategic management
  • Perform a strategic analysis of the current industry environment and the potential future developments, as well as the key internal resources and capabilities
  • Develop strategic options based on rational analysis and construct an appropriate evaluation framework
  • Support the strategy execution based on the best-practice principles

Course Format, Certification, Quality Assurance

Course Format

Blended-Learning

Certification

Nach erfolgreich absolvierter Prüfungsleistung erhalten Sie ein Hochschulzertifikat mit 6 ECTS. Wenn Sie keine Prüfungsleistung ablegen, erhalten Sie eine Teilnahmebestätigung.

Workload

150 Stunden

Creditpoints (ECTS)

6

Language

English

Group size

Die Teilnehmendenzahl ist pro Modul auf 20 Teilnehmende begrenzt.

Academic Recognition

Zertifikat

Costs

Costs

Die Kosten für das Modul betragen 1.400 Euro.

Lecturers

Prof. Dr. Patrick Planing
ist seit 2017 Professor für Wirtschaftspsychologie an der Hochschule für Technik Stuttgart

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